Taganga, S.Marta - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Victor - WaarBenJij.nu Taganga, S.Marta - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Victor - WaarBenJij.nu

Taganga, S.Marta

Door: Victor van Bindsbergen

Blijf op de hoogte en volg Victor

03 Februari 2014 | Colombia, Santa Marta

Haaaai,
Vanaf Cartagena de bus gepakt richting Taganga, ik zat in de bus met twee Nederlandse gasten die van plan zijn een stuk grond te kopen in Colombia en een hostel te beginnen.Leuke gesprekken en vier uur later kwam ik aan in Taganga, we hebben onze shit in het hostel gedropt en zijn toen wat gaan eten, daarna naar bed gegaan want ik was heel moe.
De volgende dag ben ik naar S.Marta gegaan om een kleine rugzak te kopen en af te spreken met Sabrina, een meisje die ik ken uit Cartagena. We hebben samen de Ciudad Perdida geboekt voor de volgende dag.
Die avond in het hostel in Taganga vroegen drie chileense meisjes of ik mee uit wou. Dat kon ik niet weigeren natuurlijk, maar uitgaan was niet het slimste idee want de volgende dag moest ik weer om acht uur uit de veren, tas gepakt en een taxi naar S. Marta. Vanaf daar ging een soort legerbus naar het begin van de Ciudad Perdida.

De Ciudad Perdida, letterlijk vertaald 'verloren stad' is een 4-5 daagse trip midden door de jungle naar een oude stad die vroeger zo'n 2000 inwoners heeft gekend. We liepen met een groep van ongeveer 20 mensen, maar iedereen liep heel verspreid. De wandelingen zijn prachtig, kilometers uitzicht over de jungle, en af en toe een dorpje met 10 inwoners die waarschijnlijk nog nooit een auto hebben gezien. De groep was erg leuk, onderweg zwommen we in rivieren. Wel was het soms zwaar, acht uur per dag lopen met 30 graden en een brandende zon op je voorhoofd is afzien. Ik had nog nooit meegemaakt dat mijn shirt gewoon helemaal doorweekt was van het zweet.

Na 2 dagen waren we bij de verloren stad, ik ben met David als eerste de 1200 treden tellende trap opgerend en nog voor de zon over de bergen tevoorschijn kwam waren we in de verloren stad waar de mist net optrok.Onwijs mooi! Een uur later kwam ook de rest van de groep.

Ik ben na de tocht met David naar een hostelin S.Marta gegaan, vandaag rusten we even uit, morgen doen we een dagtrip naar Minca, en daarna gaan we naar San Gil. David gaat daarna naar Bogota terug waar hij onderzoek doet, en ik ben dan van plan naar Medellin te gaan.

Dat was het wel weer ongeveer. Nu lekker de hele dag pingpongen, in de hangmat liggen en in het zwembad dobberen. Het hostel waar ik zit is in een oud Kartelhuis, prachtig pand met een minder leuke historie, schijnt hier ook te spoken enzo...

Over een tijdje meer!

Tags: c

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Santa Marta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2014

Lima

19 Februari 2014

Laatste dag Colombia

03 Februari 2014

Taganga, S.Marta

27 Januari 2014

Cartagena
Victor

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 2336

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: