Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Victor - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Victor - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: Victor van Bindsbergen

Blijf op de hoogte en volg Victor

27 Januari 2014 | Colombia, Cartagena

Haaai,
Daar is ie dan, mijn eerste verslag. Hopen dat ik het vol ga houden.

Om eerlijk te zijn was ik bloednerveus toen ik rond 1 uur snachts na 3 vlchten aankwam in Cartagena. Na alle horrorverhalen had ik besloten dat het beste idee was om al mijn eerlijk verdiende dollartjes in mijn schoen te stoppen. Beetje genant alleen toen ik in Bogota bij de douane mijn schoenen uit moest doen... In Cartagena werd ik zodra ik de airport uitliep aangevallen door 20 taxichauffeurs, gelukkig vond ik een balie waar ik een ticket kon kopen, en die aan de chauffeur geven, zodat hij me niet af kon zetten.
In het hostel was het rustig, iedereen sliep al, dus toen ben ik dat ook maar gaan doen.

De volgende dag heb ik met een schotse kamergenoot (Eddie) gaan ontbijten. Rest van de dag wat dingetjes geregeld (geld wisselen, slippers kopen, boodschapjes ect) en beetje bijgekomen in het hostel. Veel gepraat met Vivianne, de hostel gastvrouw, die me graag mee naar huis wou nemen, voor onduidelijke redenen...Tegen het einde van de middag kwamen er steeds meer mensen aan. Ben toen met Eddie en Steve wat gaan eten, en daarna zijn we met zijn zessen wat biertjes gaan drinken, wat eindigde in een grote GringoSalsa sessie. We hebben ons best gedaan.

Volgende dag heb ik met Alex en Eddie fietsen gehuurd. We hebben rondje stadsmuur gedaan richting het strand, en daar een dik uur gezeten. Fietsen is geweldig!Daarna nog even de sunset wezen spotten vanaf de stadsmuur met Alex en Steve. Na het eten heb ik de jongens leren presidenten, de gerangschikte hoedjes maakte het af. In de avond zijn we weer met zijn zessen gaan eten en daarna uitgeweest in het Media Luna Hostel, waar een feestje aan de gang was. Heerlijke avond.

Toen ik zondag met mijn brakke bakkes het hostel inliep drongen Alex, Nicolas en nog twee chilenen er op aan dat ik mee moest naar een natuurpark genaamd Jardin Botanico Cartagena. Na een dik uur rijden in een crappy overbevolkte bus en een soort fiets-brommer taxi waren we er. Erg mooi park met apen, slange, vlinders, papagaaien en hele mooie natuur. Daarna thuis gekookt met Alex en daarna tot een uur of 1 biertjes gedaan in het hostel. Te moe om nog uit te gaan.

Vanochtend zijn Steve, Nicolas, Eddie, Mateo en Alex weggegaan. Vandaag nog even naar het kasteel met de chilenen, en een wasje doen, geld halen en dat soort ongein. Het is wel jammer dat iedereen weer weg is. Maar Eddie woont tijdelijk in Lima, dus die zie ik daar sowieso weer.

Morgen ga ik naar Taganga, ik slaap daar twee nachten en ga daarna de Ciudad perdida doen, een 5-daagse jungle tocht na een oude verloren stad. Heb er heel veel zin in, maar ook wel weer spannend om te gaan...

Fotos komen eraan op Facebook

  • 27 Januari 2014 - 17:49

    Erik:

    klinkt goed ouwe! betergeef je me wat inspiratie! haha

  • 27 Januari 2014 - 18:39

    Lineke:

    klinkt goed!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2014

Lima

19 Februari 2014

Laatste dag Colombia

03 Februari 2014

Taganga, S.Marta

27 Januari 2014

Cartagena
Victor

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 2337

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: